2015年2月8日日曜日

20150208 運転免許証の更新 Renewing of the driver’s license.

運転免許の更新を中南信運転免許センターで行ってきました。
受付時間は8:30からです。いつも混み合うので早めに(8:10)行ったのですが、既に200人以上の人で混み合っていました。
職員さんによると、日曜日の午前中は特に混み合うので、午後に来てほしいとのことでした。でも、みんな面倒くさい事は午前中に済ませたいんだよね。それよりも土曜日やってもらえれば分散できるんだけどな。
私は、一応、無事故無違反の優良ドライバーのカテゴリでしたが、それでも一時間半、かかりました。
次(5年後)はもっと早く来よう。

I had my driver's license renewed at CHUNANSHIN driver's license center.
The receiption was from 8:30, but I arrived at 8:10.
Though it was early time of the morning, there was crowded.
According to the staff, it seems to be crowed on the mining of Sunday.
I am an excellent driver, but the time to renew a driver's license was one and half hours.
At the time of next renewing, I intend to leave the house earlier.

安協の会費は2000円も掛かりますが、地元の役員の事もあるから仕方なく入ります。
The fee of the Association of road safety is 2,000 yen.




Evernote はあなたがすべてを記憶し、手間をかけずに整理できるようにお手伝いします。Evernote をダウンロードする

0 件のコメント:

コメントを投稿

コメントをどうぞ